Aktivisti ochrany spotrebiteľských práv aj Európska komisia pripravujú pravidlá pre zlepšenie ochrany spotrebiteľa najmä pred nepravdivými ponukami spočívajúcimi v zľavách z ceny, ktoré zaváňajú klamstvom. Napríklad v tom, že zľava je vykresľovaná „nechtiac“ či omylom z čudných, vyšších cien.
A pripravujú pravidlá:
Pritom úplne jednoduchým riešením je zákaz „propagovania zliav“, či ináč povedané vykresľovania zliav a naopak, povinnosť uvádzania v ponuke iba jednej, v čase akcie platnej ceny. Teda ak sa produkt bude predávať za 3,99 €, tak v ponuke bude uvedená iba táto jedná cena. Žiadna iná cena, žiadna zľava zo žiadnej ceny.
Takéto riešenie ochráni spotrebiteľa nielen pred klamlivou reklamou a klamlivou ponukou, ale ani nebude motivovať spotrebiteľa k zbytočným, jemu nepotrebným nákupom, „lebo je to výhodné“ a nebude potrebná žiadna kontrola, či bolo porovnanie znázornené od pravdivej ceny minulej.
A je „vymaľované“.
Pokiaľ ide ochranu pred nepravdivým či priemyselným marketingom spriatelenými hodnoteniami produktu, tak to je na inú diskusiu.